„Bunkier Sztuki” — Galeria Sztuki Współczesnej (d. Biuro Wystaw Artystycznych)
Przykład architektury funkcjonalnej. Wyrazistością surowego betonu fakturowego bliski brutalizmowi, z organicznie potraktowanym rozplanowaniem wnętrz i ekspresyjnym detalem, oraz zindywidualizowaną formą wejścia głównego do budynku. We wnętrzach widoczny jest modernistyczny minimalizm i funkcjonalizm, wywodzący się od Miesa van der Rohe. Rzeźbiarską, surową powierzchnię elewacji tworzą wysuwające się i cofające rytmy, z betonowych odlewów, w drewnianych szalunkach. Główne wejście pomyślane zostało jako pomost biegnący wprost z traktu Plant i osłonięte zostało malowniczo wywiniętą żelbetową wstęgą. Drugie wejście, poprzez załamującą się ścianę, flankuje ekspresyjna, abstrakcyjna rzeźba z betonu gładkiego. W budynku, w całości „zatopiony” jest XVII-wieczny spichlerz, który autonomicznie wystaje z bryły Bunkra Sztuki. Pierwotnie, jedno i drugie wejście połączone były na zewnątrz płytami, ułożonymi luźno na trawniku oddzielającym pawilon wystawowy od Plant. Odbywały się tu wystawy i pierwsze w Polsce performance.